INSTAGRAM – del 2

Del EN er faktisk langt bak i arkivet, og omhandler det inntrykket jeg hadde den gang. Nå… har jeg rotet meg innom appen, og prøver den ut litt.

Forventet vs fikk
Forventet:
å dele og se på bilder uten for mye falskhet og fjolleri, som FB er blitt. Når man tipper 50 venner er det mye overfladiskhet, nemlig.
Jeg fikk: Spam fra USA,  «jeg følger deg så derfor følger du sikkert meg«-spam fra Norge, «behind the scenes» fra ting jeg liker, …… og ellers enda en ting som plinger og maser. Spør meg igjen om et par måneder om jeg ser flere fordeler enn ulemper.

Personvern
Jeg har litt noia på personvern av kompliserte grunner, og plutselig fant Instagram ut at den skulle bare mate inn hele kontaktlista på mobilen, som forslag til folk å legge til. Et jobbtiltak jeg unngår fordi de gir meg magesår, SJEFEN DER SIN PRIVATKONTO?, HUSEIER som neppe trenger se vinflasker og gaffateipløsninger, slitsomme folk fra tiltaket jeg så vidt overlever i…. HJELP.
Har uansett holdt kontoen adskilt fra FB, har addet et par «IRL-kontakter» fordi de så jeg satt på instagram, og vi kom i snakk om det.

Sosial angst
Hvor skal jeg like et bilde, på FB eller på Insta? Eller begge? Hva forventer folk? Vil jeg følge noen jeg overhodet ikke liker, bare fordi vi er, «FB-venner», og ser hverandre par ganger i uka? Forventer de da at jeg skal like faenskapet de legger ut?

Penger og lulz
«Tag bildet av deg og en venn med (kjøpesenter) og vinn 1000kr!» – vi tagget et bilde fra sofaen og en hvit vegg bak oss. Beskjæring FTW. Vinner vi, ler jeg seriøst så det går galt i buksa.

Mer spam
Prøver tagge med 2-4 faste tags pga konkurranser, hvordan tjene penger, og ser at det absolutt lønner seg å skrive #økologisk over #organic. DA kommer det tonnevis med hjerter jada, men som nevnt over, det er bare vrøvl alt. #økologisk gir meg i det minste følgere som genuint bryr seg om øko-mat, og vi kan sende masse hjerter på hverandres økologiske egoer!!❤ !!

PS: Innimellom å leve og skrive en bok om en hinsides absurd liv, og generelt sykdom, nå begynner det å bli litt liv i bloggene igjen.