Pokemon–del 5

Mister pokemon Go hauger av brukere?

Tja. Jeg er en del av den statistikken, fordi jeg leste et triks for å kunne starte med pikachu. Og en påstand at om man først starter med pikachu, så får man også et større utvalg av ulike pokemons, ikke bare jævla duer og andre pestbærere!! Men nei, et par dagers bruk og jeg sverger jeg så FÆRRE varianter enn jeg hadde på hovedkontoen, og har derfor ikke logget på der på kanskje 1,5mnd nå. Jeg bruker hovedkontoen minst annenhver dag. Dette gjelder kanskje flere? Litt motivasjon for en ny konto var også å være nærmere i nivå til venner, men jeg ble fort tatt igjen, og holdt meg på hovedkontoen. (se også del 2, om “pokemord”…)

En annen stor forklaring er sansynligvis at Niantic har slått kraftig ned på bruk av “reis verden rundt, klekk hundre egg og fang alt du kommer over av pokemons, på et døgn”-type apper som IKKE er godkjent å bruke. Man skal miste hele kontoen, ikke en advarsel engang, sansynligvis er det derfor en del kontoer (og kontoer kun for å teste jukseapper!) i minus. Muligens også mistet kontoer pga spilljournalister som ikke gadd mer enn redaktøren krevde?

Eller har man rett og slett gått litt lei?
Vi sier det egentlig hele gjengen, det er A: mer spennende sammen med noen, og nå er hverdagen i gang for folk, ergo, tid og overskudd…. og B: “Det er de samme 7 rattatene, 16 pidgey-ene, 16 caterpiene og kanskje noen Evee……. “   MEN, akkurat den medlemsflukten, årsakene over eller ei, tror jeg faktisk vi brukere kan vinne på. De må tenke strategisk nå, og sørge for at vi som er igjen får noen bonuser. Skynd dere og legg til generation 2 pokemons, få gratis pokeballer, større mengde variasjon, osv. Fortsett å pusle litt med spillet par dager i uka, oppdag noen nye rare statuer rundt deg, og flytt litt på ræva. Og hold ut, jeg tror det blir mye bedre i løpet av høsten!