Ny pc del 1 / win 10 del 1

Hjelp, sukk, stønn ugh.

Jeg tørr nesten ikke bruke den stasjonære PC-en min lengre, den kjører en seig Win 7 pga Win 10-updaten trynet før den kom igang… og nyeste del innvendig, er en 4 år gammel strømforsyning. Resten er brukte deler fra nerdevenner. Fordi jeg er en fattig, fattig nerd.

Etter nøye tenking og vurdering, landet faktisk valget på en ny Lenovo Ideapad 100s LAPTOP, til knappe 2500, i stedetfor kanskje dobbelte for å starte på ny med NYE deler, osv osv. Bygger heller ny når jeg har litt mer penger hver måned, og kjører da heller en stue-pc.

Her er tidligere innlegg om mitt forhold til laptoper:
https://verohatersosialemedier.wordpress.com/2014/12/15/hvorfor-jeg-hater-laptop/
https://verohatersosialemedier.wordpress.com/2014/05/27/fordeler-med-laptop-vs-stasjonr/

Fordeler:
En hver forfatter trenger et tastatur på fanget til en hver tid. Hvordan stua er møblert, gjør at tastatur og skjerm er litt for langt unna til at det er behagelig!! MER INNLEGG FRAMOVER. Pluss jeg blir ferdig med den jævla boka jeg har startet på.
Billigere enn budsjettert.
– Tastaturet er overraskende deilig, jeg staver 80% korrekt allerede første døgnet. Tastene er faktisk ikke så små og jævlige som de kan være. Og dette er en 14-15 tommer!!!
– Liten skjerm, jeg kan faktisk ikke multitaske noe så hinsides mye. Prøv å bli ferdig med en ting!!
– Kan ta den med på overnattingsbesøk og dermed A: være på alle sosiale medier hele døgnet, med og uten pokemon på mobilen, og B: skrive når det er overskudd. (Helsa er nemlig ikke ideell, derfor bloggen er så dau også… )

Ulemper?
Det er få ulemper med win 10,da jeg var så treig med å skaffe meg det, for nå fungerer alle programmer jeg bruker!!!
– Jeg må logge på alle jævla sider jeg bruker på ny, og har ikke pålogging til noe, pga det ble no kluss med passordlagring, og notisblokka jeg har alle passord i, var ikke oppdatert. Men dette hadde jeg måtte gjort laptop eller ei, win 10 eller ei, så lenge det er snakk om ny Windows-installasjon. Mye banning og sverting og 3 kopper kaffe seinere så er vi online overalt.
– JEG KAN IKKE HYLE UT OG SKRYTE AV DET DYRESTE JEG NOENGANG HAR KJØPT. Fordi da innrømmer jeg å ha fått litt mer penger enn enkelte ører burde høre, og jeg blir plutselig Norges Bank. Nei. SÅ DAGJØR JEG DET HER AAAAAAAAAAAAH JEG HAR LAPTOP.

