Pokemon go – del 1

 

Har jeg begynt med galskapen? Ja, dessverre. Var aldri no Pokemon-samler når yngre, selv om jeg jo hørte om det. Når Pokemon Go kom, ble jeg fristet av to ting: Noe å teste før det døde helt ut igjen, og at venner rundt meg heiv seg på.

Skal vi se på litt påstander om spillet og hvordan jeg erfarer det?

Påstand 1: Man blir jævlig sosial av det.
Vet dere, dette stemmer! Vi er nå 7-8 stk som prøver å møtes for å gå en runde. Et par av dem er heller ikke spillere (ENDA!), men blir med for å se på oss andre idioter.

Påstand 2: Pokemon inneholder satanistiske Illuminati-symboler.
SER DETTE HER UT SOM NOE SYMBOLSK?!

tyytytyryrtyrtyryrtyr

Et skjell som utvikler seg til en jævla vulva, en tafsende greie med svær snabel midt i trynet, en raring med rævva i panna, og en sugeklar blomst. Helt klart satanistisk alt sammen.

Påstand 3: noen byer er en skikkelit «hotspot» for pokestops.
Opplegget til spillet er at man må fysisk nærme «pokestops», for å samle pokeballer, for å samle pokemons. Har man ikke pokeballer, blir man pokedesperat. Av en eller annen grunn er det 347 556 755 pokestops i nærmeste by. Og 2,5 pokestop på bygda, der jeg bor. 3 pokestops bare innen rekkevidde for kjærestens leilighet, han sitter på dass og vasser i pokeballer!!!!!! Han blir snart utsatt for pokemord!!!!

Påstand 4: Man kan klekke egg ved hjelp av hunder.
Igjen, mulig noen leser dette bor under en Geodude, men via pokestops får man i blant egg. Da må man fysisk bevege seg 2,5 eller 10 km for å få dem klekket. Å feste mobilen i takvifta, hunden eller annet tullball nytter ikke, man må gå en strekning! Ikke 10 km rundt og rundt, hvordan folk tror det egentlig skulle ha hjulpet aner jeg ikke… Men jeg har også sett folk kalle seg Nissepikk, det er nødvendigvis ikke bare intelligente folk som har tilgang til mobiler og nett lengre…. Men, jeg har opplevd å få 50 meter framgang ved å ta heisen opp, og ikke fått det selv om jeg har gått minst 500 meter. Jeg vet ikke helt nøyaktigheten her, kanskje bisarr flaks faktisk har gitt en eller annen idiot et takvifte-egg??

Det man derimot kan, er å ta bussen…. jeg har fått 400m, 700m ofte, og en gang, 1,1 km!!!!

Påstand 5: Folk havner i store problemer pga spillet.
Jeg har ikke vært vitne til noe veldig dramatisk av det, annet enn at jeg aldri har strøm på mobilen mer. Mulig det skjer enda verre ting enn rapportert, folk bare har ikke tilgang til Twitter og FB og sånt for å skrive om det???? Denne skal jeg verken si ja eller nei på, vi har planer om å tilbringe noen timer på et par «hotspots» for det sosiale, spillet og fordi jeg vil observere. Er det brutale skilsmisser, sex og dop???