Filkaos og treig blogging – del 2

 

Del 1 om hvorfor ting går supertreigt. Blant annet er det for mye rot…….

FILMAPPER
«Videoer»:
…. f eks ender jo alt nevnt sist her, men jeg setter bare på en rekke med videoer og lar gå i bakgrunnen mens rydder, spiser, surfer, skriver, eller koser på pusen. Og prøver å holde potene unna pause-knappen!!! Her er årevis med merkelige greier, fra serier, til katter, til oppskrifter, til fakta, til enda mer serier, musikkvideoer…. og mye «???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!»……….

«musikk»: Finner ny musikk, liker det jeg hører, og bare tømmer hele Vevo-channelen for enda mer videoer… (HVORFOR er det så jævla mange musikkvideoer jeg ikke har sett fra 00-10??? HADDE JO INTERNETT – men ikke TV. Men på TV går aldri musikk. såå.. wtf… )  Men også en mappe som «sorterer seg selv» – sett på en rekke sanger, sorter i «skal ha», eller lur på hvor (ELLER HVEM!!) faen dette kommer fra, og slett.

«Kreativt» – Er verre med mapper som krever masse arbeid….. HVA er dette, kommer jeg virkelig til å lage mat/strikke/gaffa-prosjekt, og hva faen skal jeg kalle det for å finne igjen?
(F eks Mat – sandwich – laks-bacon, beskriver mer og er lettere å finne enn 395ti9tyhdfh.jpg)
Men dette er sykt mye arbeid, jeg blir oppgitt over alt det sjuke jeg finner igjen, og legger meg i fosterstilling. Det før jeg faktisk har tatt fram strikkepinnene engang!!

«Hjemmeside» – Her har jeg jo tross alt TRE blogger å styre med, de to på WordPress og tumblren. De to tekst-bloggene bruker jeg Windows Live Writer til, men det er 50+ screenshot av sms, og annet, som skal brukes i innlegg. Og når det blir laget et innlegg, så skal det også skrives ferdig, vurdere om jeg har et bilde som passer, og legge ut! Bedre nett kommer til å hjelpe på å laste opp 50+ bilder på tumblr-en i slengen. Når jeg bare får sortert og beskjært bilder og screenshots…. og når det er lastet opp, gjerne et filnavn, MEN, det er mitt problem, bildene kan fint lastes opp som 23095r83.jpg.
I❤ tumblr.

Bilder jeg tar av f eks natur, som IKKE skal postes, søte kattepuser og fin natur jeg ser på nett vil ha som bakgrunn osv, er enda et par mapper som trenger FILNAVN. Finner faen ikke igjen noe som helst for tida, alt heter sdgsgsdh  (23544).jpg
Mappa med screenshot av symboler, kart og annet merkelig konspirasjons-relatert har jeg ikke ryddet i på 15 måneder, DER er mye dritt.  Uff. Fram med vodka?!