Filkaos og treig blogging – del 1

OM noen skulle lure på hvorfor det oppdateres så sjeldent:
Kategorien på den andre bloggen.
– At jeg hadde altfor ræva nett til å f eks utforske sjuke gamle spill…
dere er advart…
– Og man må sortere det som er påbegynt…..

En ting er rot på golv, bord, oppvask osv. Men hva med virtuelt kaos + sykdom? Det er et evighetsprosjekt. Og nettet stopper jo ikke heller, nei kanskje det var en fordel å være uten, LOL, men det er også forskjell på å ha ting sortert i «hva faen er alt dette egentlig» og spesifikt «oppskrifter».

Hva jeg trenger å rydde i:
Bokmerkemapper
«Leses»:
Ting jeg vet hva er, lengre artikler, masse fra www.nb.no, osv

«Gjøre»:
Planen for mappen var ting som skal GJØRES, steder å besøke, mat jeg vil lage, mat jeg vil kjøpe…. Er totalt anarki i mappa, har gitt opp å forstå, annet enn at jeg har samlet «gjøre» fra andre mapper her. «Gjøre» er helt klart feil verb, «ignorer» virker mer passende nå…

«må sorteres»: «nå får det faen meg være nok, jeg tar alt jeg ikke umiddelbart husker hva er, og slenger i en egen mappe»…… Glimrende…. Dette er altså usikkert om er a: lese b: «gjøre» eller
c: hvor overtrøtt/full var jeg da jeg FANT dette, og HVA skal jeg med det i bokmerker?! Feks bokmerker jeg ting jeg skal laste ned – men NYNORSK wikipedia-artikkel om en sang?

«Nedlastning» …..Popcornsider er for amatører, nemlig, men oss proffe nerder sliter jævlig med mangel på nett OG at alt stenges ned. Her er det seriøst 500 linker. Og så er det forskjell på «serier jeg skal se» og «hvor faen leste jeg om dette her…?» Men ved hjelp av NYTT DEILIG BREDBÅND begynner i det minste «bisarre dokumentarer og annet merkelig over 20 min» fra Youtube-mappa å faktisk TØMMES. Noe som bare lager enda mer problemer….