Google-blekkspruten og alle dens armer – del 3

Del 1 og del 2.

Første jeg har gjort på mine smartmobiler er: NED MED VOLUM PÅ RINGING – SKIFT TIL NOE MAN UANSETT IKKE DRITER I BUKSA AV – AV MED SPORING AV ALLE SLAG.

Men så flytta jeg. Til ny by. Ikke vært her før jeg flytta, + har med byene rundt å gjøre av kompliserte grunner. Arf, GPS-sporinga, er den no bra?

Vel, takket være Google maps og Storebror, har funnet tre butikker (ink post i butikk!), apotek, og ved å følge app mens busser, vet jeg også hvor stoppet mitt er!
I stedet for å gå rundt meg selv i tre timer, snakke med vilt fremmede raringer osv, internett FTFW.

Jeg føler også jeg bidrar når jeg får mail:
hgfds
JEG HAR KUNNSKAP OM STEDER. Wow. I appen er det en funksjon som heter rapporter feil, nemlig, BRUK DEN FOLKENS. Så slipper jeg lure på hvorfor i granskauen  det er TO postkontor i en liten by, jeg var innom for andre ærend.

Men husk å velge rikting transportmiddel: Bil-modus er veier der biler skal kjøre. Buss/tog-modus er forslag til kollektivtrafikk som ser ut til å stemme noenlunde greit, dobbeltsjekker alltid i bussruter. Og gå-modus er, vel, der man kan gå i tillegg, som boligfelt.

Satt på BUSS fra nærmeste storby, og skulle videre. Det skulle ta 2 timer i følge appen….. ?? jaggu, Google vet at det er rushtid? ÅH JEG HAR SATT DEN PÅ GÅMANN.
Rett framkomstmiddel og turen skulle ta 30 min.

Men burde ikke appen reagere på at jeg plutselig går i 40km i timen? Og ringe og få meg til å konkurrere i sprint? men ulempen er jo da at den ville ha skiftet over fra kjøring til gå, om det går 10km i timen… og så får en stakkars sjåfør opp at det tar 3590 timer å komme seg hjem….?

