Google-blekkspruten og alle dens armer – del 2

Det eneste jeg kommer på man kan bruke en G+ konto til, er Google Play.
Eller hva det nå heter denne uka,  har jo hett 20 ting bare siden jeg fikk smartmobil i 2011???

Jeg roter meg innom app-sida når jeg egentlig burde sove, og legger tilsvarende apper i ønskelista. Siden jeg har en billig/konservativ mobil-kvote, sjekker jeg heller ikke sida før jeg har tilgang til skikkelig nett. Om jeg drikker hender det jeg laster ned noen likevel, og blir tilsvarende skremt dagen etter. Jeg sverger fylla-nedlasting av både spill og piratmusikk er en greie.

Men fordi jeg ikke vil slukes av G+-blekkspruten, får jeg heller ikke gitt 1 stjerne og vært passiv- aggresiv til apper som virkelig suger.  Å ha en tjeneste tilgjengelig for alle, men å kun la en meget begrenset gruppe vurdere appene, blir veldig feil for meg. Og basert på skriveferdigheter, er den gruppa hovedsaklig under 15 år…

F eks, da jeg forsatt brukte FB-appen, «alle» slaktet en ny oppdatering, den bare klikket osv. Men det var også en vurdering med «fb er en god app men jeg liker naturen og sånt bedre så den er ikke noe for meg for jeg er mye ute». HVA HÆ?! Ikke relevant. Vennligst forlat app-sida!?

Kommer jeg til å slutte med å legge masse merkelige katte-relaterte apper i ønskeliste midt på natta, midt oppi ei vinflaske? Neppe. Men det irriterer meg at MODNE, OPPEGÅENDE mennesker blir utelukket fra å kunne bruke en svært viktig funksjon, bare fordi jeg ikke vil bruke en helt ubrukelig annen tjeneste!

Google-blekkspuruten seirer igjen??