Brukernavn og passord

AAAAAARGH.

Er det noe jeg er superlei av, etter å ha brukt internett over halve livet mitt nå, så er det brukernavn og passord for alt og alltingen. Jada, jeg ser jo vitsen med sikker pålogging. Men det er utrolig mange sider som egoistisk nok krever at jeg vrenger hjernen for enda en ny, sikker kombinasjon, som jeg aldri kommer til å huske, og dermed må huske hvilken e-post jeg faktisk registrerte meg på sida med.

For hardcore nerder har nemlig minst 3 e-postaddresser…

F eks har både meg og min nerdete eks-samboer støtt på sider som OVERHODET IKKE HADDE TRENGT SEPARATE BRUKERNAVN, man kunne likegjerne ha logget på med e-post + passord. Men nei. Finn på et brukernavn. Nei, ikke det der, det har nemlig noen skrevet inn før deg. Brukernavn: Vero86juletrenådafaen. Passord: 543924923iregfdmfdhdfhfdh.

Kun JEG har e-postaddressa jeg eventuelt ville ha brukt, og ingen skal uansett se hva jeg har gjort på sida, ingen trenger et brukernavn på meg!!! Drittsider. Jeg HAR latt være å registrere meg på sider som har krevd dette kun fordi jeg ikke har ORKET å stappe bokstaver inni enda et svart hull av endeløse muligheter.
Eller skal vi kalle det endeløse u-muligheter?!

Passord har jeg litt lettere for å godta, men samtidig ville jeg elsket å slippe dem også. Jeg hadde ikke klart noe som helst på nett uten Mor Firefox sin super-hukommelse. Tips: Jeg screenshotter den boksen hvor alle passord står, og denne fila havner jo da med alt annet jeg tar backup av. Skulle alt krasje og jeg mister denne infoen, da har jeg i det minste INFOEN TILGJENGELIG, og må bare skrive inn alt på ny, i stedet for å resette alle kontoer og leke «hvor faen kommer den e-posten hen»-leken på de 20 sidene som er på lista. Alt er også skrevet ned i en bok fordi jeg dreiv med to pc-er ei stund, og pc nr 2 var til tider ganske dement.

Men folk må jo tydeligvis ha det inn intravenøst også, at ABCD1234 er ikke et passord. Det er det mest brukte i verden, eller noe. Gratulerer. Men forstår jeg folk som ender med å smelle inn noe sånt? JA!

