Social media overload

Skrevet i februar ’12 når jeg rota rundt noe alvorlig. Men temaet passer inn på denne bloggen og.

Jeg koblet WordPress til Twitter slik at alle kunne se nye innlegg.
Jeg koblet Twitter til WordPress slik at man fikk tweets i høyremenyen.
Jeg lagde en Facebook.
Jeg koblet Twitter til Facebook slik at man fikk tweet og WordPress-innlegg på Facebook.
Jeg lagde en Tumblr, og koblet til Twitter.
Slik fikk man Tumblr og tweets og WordPress på Facebook.

Facebook og Twitter var ikke venner, slik at WordPress ble utelatt.
Tumblr ble veldig aktiv og spammet ned Facebook, slik at i verste fall de blir uvenner også.
Facebook klarte ikke å formidle hva Twitter sa.
Tumblr følte seg i veien.

Youtube begynte å føle seg utelatt og krevde jeg delte videoer via Tumblr.
Som Facebook ikke vil dele, som bare Twitter kan se.

WordPress følte seg ubrukt, men i blant trenger man nye venner.
WordPress følte seg som en dinosaur, derfor måtte jeg skrive noe.

Facebook følte seg vrengt i Firefox, og foretrakk Internet Explorer.
Verken Twitter, WordPress, Youtube eller Internett føler seg vel der.
Kompromiss: Opera.

Twitter, WordPress og Youtube kjenner ikke Opera.
Twitter ble etterhvert venner med Opera for å formidle innhold til Facebook.
Facebook var allerede uvenner med Twitter så det hjalp bare delvis.

Facebook er et trehodet monster, en psykopat som har lurt seg inn i livet mitt.
Twitter er forlatt og burde føle seg som en dinosaur, og ikke få WordPress til å føle seg slik.
WordPress er god å ha til tekster og intelligent innhold, den smarte vennen.
Youtube bruker jeg døgnet rundt og kan aldri forlate, men jeg legger ikke ut noe innhold.
Tumblr er blitt en ny lekeplass, men jeg forvirrer alle venner med å ha så mange av meg.

Facebook blir jeg ikke kvitt fordi alle andre er under dens magiske hypnose.
Twitter…. kommuniserer så dårlig med alle andre at den kanskje burde… begraves.
WordPress…. kan kanskje få en hvilepause nå?
Youtube og Tumblr skal bli mye bedre kjent, da kan jeg dele videoer der.

Firefox får være venner med Internett, og så får Opera være venner med sosiale medier.

Gamle MSN er allerede bortgjemt for alle har forlatt den. Da får Opera være det vinduet jeg trenger i hjørnet, et hjørne mot verden.