Youtube – del 2

Ja, hva gjorde vi egentlig før folk begynte å bruke Youtube aktivt?

A: Fikk ting gjort, for det første.
B: Måtte *gisp* se musikk på TV, men da sendte vel enda MTV musikk uansettt.
C: Hadde kun AFV å sende inn idiotiske videoer av oss selv til.

Eller ok, det fantes videogreier før også, men ingenting som kan sammenlignes?? Windows Media Player, ble jo brukt. Og – buffering – buffering – buffering – dere vet hva jeg mener – buffering – buffering – Realplayer*. Og Quicktime? – som alt uansett var programmer man måtte innstallere, og kunne dermed se videoer via nettleser ELLER laste ned og se UTEN NETT, for det var utrolig nok en tid vi ikke hadde internett 24/7 nemlig. /dinosaur.

Men det har vel aldri eksistert noe helt likt Youtube? Så lenge de har flash installert, er det bare å sende hvem som helst i verden videoen din. Det var vel også derfor det eksploderte totalt??

Og, og: flash-animasjoner. Eksempler:

http://www.albinoblacksheep.com/flash/kittycat 

http://www.albinoblacksheep.com/flash/llama

Fra Youtube, men denne også var en evig (?) animasjon. Se på bilen, ler du er du erklært sinnsyk. Hørt lyden før?

Det var også no greier med en tegnet kar som feis så mye at fly og ekorn og alt falt ned, men dette finner jeg (heldigvis???) ikke igjen.

———–
*ok, jeg visste Realplayer var no møkk, men jeg lo meg til tårer av å oppdage at den også var ansett som spyware. Ahahahaha. Seriøst. Ikke hørt før.
Clarkson demonsterer her hva buffering er, men det er altså ikke Realplayer-mobbing.

