Ikke fortell meg at elektronikk ikke tenker!

Vi vet alle at elektronikk kan klokka og ukedager. Ryker noe, er det mellom fredag ettermidag og søndag kveld.

Vi vet alle at det hjelper å brøle til elektronikk! Var et sted hvor printeren bare klikket og stoppet, og alle trengte å printe MYE. «Ta ut fastkjør papir» sa den. «Sett på lokket» sa den. «BESTEM DEG OG HOLD KJEFT!!!» sa jeg. Neste gang den ble vrang, kalte jeg den en jævla oppmerksomhetssyk hore, og vips – 30 ark ut uten problem. Helt dønn sant.

En venn fortalte om en supert fungerende, gammel kassettspiller. Til han ba den spille no dårlig pop fra svunne tider, og ut kom bare masse båndspaghetti. Spiller med smak, det liker jeg.

Og hva med hvitevarer?

Vi hadde en brukt komfyr som jeg sverget luktet hvor sultne vi var. Man heiv inn en pizza, og skrudde på. Alt fra 10 min til 30 min, ferdig pizza. Gjett når det tok aller mest tid!?

Vi har et brukt kjøleskap, men det fungerer jo. Stort og fint (men den gamle dama som skulle kaste det, har klart å rive av dørhåndtaket?!). Men det lager uendelig med rare lyder. Gurgler, surkler og rister. Rister i hele kjøkkenbenken, slik at glass klirrer!!? Når blir det mest heftig? Når jeg ser på Åndenes Makt. Som om det kommuniserte med noe.

Og hva med røykvarslere?! De er alltid tomme for batteri søndags morgen. Eller midt på natta. Som en slags hevn for alt den må høre og se andre lørdagsnetter?!

