Hvorfor jeg hater laptop

Jeg bruker kun stasjonær og har gjort det siden jeg var 12. Ja, man må slepe dem rundt i trillebårer og drit, hjalp veldig å få flatskjermer, men det er uendelig med fordeler.

– Ryker f eks minne eller lyd, har sikkert en nerdete kompis noe liggende som duger. Aldri noen sinne har jeg hatt elektronikk ryke andre tidspunkter enn lørdags ettermiddag/søndag. Tidligst åpne butikk er dermed mandag, og det er lenge. Og ting kan fort koste noen hundrelapper, er man der at man må vente på lønning eller ta i mot noe brukt fra en kompis, vel… laptoper suger.

– Laptoper kan ikke demonteres og fikses enkelt heller, jeg klarer å skifte noen deler selv, laptoper vil jeg faen ikke begynne å prøve å få opp en gang. Hørt rykter om 60 skruer bare for minne.

Om noen setter ei øks i skjermen din, sett en øks i dem, og kjøp ny skjerm. Setter noen en øks i laptopen din, har du et jævla problem. Kjenner du folk med øks er i grunn det et problem i seg selv, men nå har du heller ikke fungerende PC!!! Ikke vil jeg vite hva som skjer om man får noe søl i tastaturet heller, ryker i verste fall delene under også? Maskinen er uansett ubrukelig som den er.

Overprisa. Enten får du en for dårlig maskin til normal bruk, eller en altfor god en om du faktisk legger igjen noen store stygge lapper. Om du plutselig får bruk for f eks video-redigering, nytt skjermkort og litt mer minne er alt du trenger. Og det kan du sette i selv om det er stasjonær!

– Dårligere opplevelse. Skal du ha god lyd må du ha gode høytalere uansett, og en bedre mus enn sånn .. tafseplate. Headset er en ting, men jeg setter på lyd og gjør husarbeid. GJØR DET MED LAPTOPHØYTALERE. Og du blir fortere ferdig bare for å skru av!!

Tastaturet, men det er muligens meg. Jeg hater laptoptaster fordi jeg bommer kronisk. Og jeg skriver touch og perfekt bokmål. Alle skjønner når jeg er på laptop.
Og noe jeg nå opplever på en adoptert gammel laptop fra et søplerom: Tastene har begynt å falle av. Jeg kan kjøpe nytt tastatur til stasjonæren, men ikke til laptopen!!!!

Oooom…. noen mener du trenger å gå i en iskald dusj fordi du visstnok er uskikkelig, slipper du i det minste å gjøre det der og da. Laptoper med webcam kan taes med på badet til sånne forferdelige folks underholdning nemlig. Ikke spør.