Jeg hater FB 1

FACEBOOK - jeg bruker det ikke

Det er mange grunner til å hate FB, og hundre grunner til å la være å bruke det. Men pga mennesker er så jævla dumme og følger flokken, vel…

Det blir litt som når hele gjengen vandret fra jungelen og opp til Norge – det ble litt ensomt å være igjen. Selv om alt vi fikk var dårlig vær og hauger med snø.

JEG har vært der uhm, 3 ganger nå?! Minst. Hvorfor forsvinner jeg? Første gang var det bare møkka kjedelig. Men så kom litt flere IRL (in real life – altså de folkene du kan ta på – om de lar deg. Altså. Du vet hvor de bor! fordi du uh, har blitt invitert..uh..) venner der.

Og så la jeg til flere av samboers venner + godtok resten som ville legge meg til. Etterhvert også noen gamle klassevenner? Ikke ALLE fordi jeg hater ca hele gjengen jeg gikk på skolen med uansett….

Hva fikk jeg igjen? Dette var allerede i 2009 mener jeg. «jeg har trent!» «se på maten min!» «squee en baby!».

Akkurat ja. Hvor passer jeg inn? Tidligere venner var generelt to ting: Helt andre mennesker enn meg («Jeg har funnet Jesus» og slikt), og drama døgnet rundt. Har jeg ikke pratet med deg siden vi kverka duer og sølte kaffe med ketsjup oppi utover gårdsplassen (seriøst, ikke spør), sååå orker jeg ikke dine dramaer. Blæh, dette gidder jeg ikke.

I tiden etterpå hørte jeg evig med skrekkhistorier. Det var den om «klassegjenforeningsfest via FB, 40 stk fra klassetrinnet ikke invitert pga man ikke fant dem på FB». Gratulerer, Gule Sider, dere har en jobb å gjøre med PR. Og den om «plutselig får jeg vite at nevø er på sykehus, og alle har visst det i flere dager pga det sto på FB». – Telenor, hva skjedde med SMS-tjenesten deres, er den i ustand??

Og hva med å ha 500 venner, hvordan skal man se at nevø er på sykehus midt oppi all møkka?? Og møter man da en av sine «venner» så forventer vel sikkert de at man er oppdatert på all møkka deres, og så har vi det gående. Man må rett og slett nilese hver eneste møkkastatus. Eller ta noen valg. Min metode er å IKKE legge til folk jeg gir faen i.

Derfor har jeg nå 8? venner på FB. Det føles litt tomt, men okey. Og en av dem er en katt så hun bruker ikke FB så mye. Tomler og sånt.

