Hva tar over for FB? – del 1

Flere og flere av de få vennene jeg har på FB, uttrykker at de er lei av FB. Og ser etter alternativer. Første som slår meg er «gå ut og leke», men på dager med -10 ute er det lov å være innenerd??

Hva er alternativene våre da? Nyhetsbrev på e-post med bilder, ukens mat og selfies, spillreklamer, til nærmeste 2000 vennene?! Sprengte mailservere verden rundt pga babyspye!?

Og ikke si at Twitter er in igjen?! Twitter-folka som er der, er desperate som faen fortida. Fikk en mail om at «person savner deg på Twitter», og samme jævla uke (!!!) enda en med «person savner deg enda». Fant heldigvis en link til «slutt og mas så jævlig». Hvem personen var? JOBBKONTAKT FRA 2009. ET STED JEG JOBBA KORT TID. DA er man på vill jakt etter followers, når man bare mater inn hele mail-lista helt fra forrige tiår så Twitter kan spamme dem?!

OG INSTAGRAM skjer ikke for min del. Jeg liker å dele bilder på FB, men da i kontekst med en forklaring med mer enn #hashtags. #idiotisk #teit #ikkepraktisk.

Vi har…. myspace…. «Snoppchat» gadd jeg ikke mer av, det føltes ikke så veldig… kommunikativt?!

Jeg vil ha no FB-ish, bare uten personvern fra Helvete og idiotiske mennesker?!?!

