Snapchat – del 3

http://www.aftenposten.no/digital/Snapchat-bilder-utleveres-til-myndighetene-7342549.html#.Ul_T-1ONmGM 

Jeg leste dette her og er virkelig ikke overrasket. Kortversjonen?
Snapchat innrømmer de har bildene på serverne i opp til 30 dager, eller til alle mottakere har åpnet. Og amerikanske myndigheter kan få og har fått, snapbilder utlevert. Det jeg IKKE forstår, om jeg sender deg et truende bilde, og du anmelder meg, da er jo det bildet slettet hos snapchat? Fordi det er åpnet og sett, og dermed slettet?!? Så hvordan gjør man det, og HVORFOR ber man om å få ut bilder?! OG hva er nå egentlig et truende bilde på snapchat?!

Jeg får automatisk lyst fjerne program som sitter i lomma på CIA slik, men jeg bruker jo også FBI-book. Dog under «falsk» navn.
——————————————————-
Jeg bruker det til små rare bilder, men jeg må liksom tenke meg om først. For meg er det «se noe rart, ta bilde, vise venner, LAGRE for framtida», og ikke «se no rart, vise, ikke se igjen». JEG får egentlig lite utav Snapchat, annet enn gruppepress og se hva venner tar bilde av.

Mulig gøyere i fylla?! Hmmmmmmmmmmmmm….. Eller okey, vi har prøvd. Bildene hjalp ikke på inntrykket av at det er et galehus her når Ulven er innom.

Konklusjon: JEG er feil målgruppe, JEG foretrekker FB til bilde, og snapchat skal oppdateres førti ganger i uka (datakvote!!!), og ligger til sengs med CIA-øgler, jeg gir opp.