Filnavn

Jeg får grusomt mye tyn fordi jeg….. ikke helt ser poenget med å navngi my little ponny med tiss og skambabert hode, til noe man lett klarer å finne igjen. Mye gøyere å bli overrasket neste gang man leiter etter noe!!!

Altså.

Jeg har sikkert navngitt en milliard filer sgfdghdhfdh. Fordi det skal rett ut på blogg*, FB, Twitter osv. Der teller jo ikke filnavn. Må jeg tenke hva faen det bør hete, tar det lengre tid å få det lagt ut!!!

*Bruker Windows Live Writer, bare å dra bilder inn i et dokument. Altså ikke knote rundt i filnavn-jungelen for å laste opp et og et bilde mer. Før har jeg hatt en mappe hvor jeg har «jobbet fra», med bilder og innlegg som SKAL legges ut, for å så legge alt i mappe etter f eks blogg-kategori. Så har man ikke hatt tre milliarder sgfhghjhhdfh å bla i samtidig, bare et par stykker.

Via MSN derimot, er det ikke alltid det har vært like populært nei. Visstnok, har «du har allerede sgbvfnhgfdsgdh.jpg» skjedd et par ganger også, noe jeg egentlig sliter med å tro. Men ok.

Skal jeg derimot HA filene, og de egner seg til å finne igjen, DA skal jeg faen meg gi dere filnavn!!!!

 filnavn

SJEKK FILNAVN DA FOLKENS. Superlett å søke opp et bilde til et eller annet behov!

Får jo litt forståelse for at jeg kaller ting gfgvubyhjnikml når det ikke er så nøye der og da, men blir spurt «hvorfor ikke bare ha «uten navn (200)»? Jeg vet ikke?!

Mulig noe som henger igjen fra Win 98. Da lagret jeg hundre utgaver av filene, siden PC-en krasja støtt. Når disken begynte å skrike, foretrakk jeg å se at lekser spesielt (!), ble lagre som «NY SEPARAT FIL DETTE ER GARANTERT LAGRET PÅ DISKEN DIN NÅ», enn at det viste seg at det ikke hjalp å lagre, siste endringer kom ikke med?! Husker ikke om det faktisk skjedde, men bedre føre var, sant? Jeg er jo ikke eneste som har mistet flere A4-sider lekser og tatt livet av meg etterpå?! Nei?!

Kanskje jeg ikke liker å fortelle ting at de er meningsløse? Og at filene føler seg bedre av å hete gfdkdfohfh og ikke «uten navn (3565)»?

Når jeg først gidder lager jeg jo filnavn. Dere får jo bare navngi faenskapet jeg sender dere selv?!

