Dubstep

Mye kan sies om dagens musikk. For oss hippier som enda hører på gammel rock, er det mye fælt. Hva med dubstep?

Har du ikke hørt dupstep? sjekk denne.

Dubstep har for det første den fine egenskapen at man ikke vet om høytalerne sitter skikkelig i eller ei. Jeg sverger også at en Mitsubishi sovjet-van har samme lyder! Første gang jeg hørte dubstep, trodde jeg det var et opptak av Tjernobyl som smeltet. Nå høres det mer ut som en småbarn som gurgler grus, med et og annet radioaktivt svuUup.

Men nå tror jeg at jeg vet hvordan det ble til!!! Hadde noen bråkete naboer over meg, som dundret rundt med møblene sine til alle tider. ELLER hørte på dubstep!? Overraskende likt?! Kanskje noen ble lei av bråkete folk og lagde noe dobbelt så bråkete som hevn? Mye godt blir født utav hevnlyst?!

Har dog endt med å dra i gang ville søke-runder på Youtube med «sang jeg liker + dubstep». Det er faktisk mye gøy der ute som, vel, vil ikke si at det forbedrer allerede gode sanger, men det lager en ny, helt akseptabel versjon. Eller flere. Har vel snart 10 utgaver av Set Fire to the Rain, men men…

Jeg er ikke helt for konseptet, unge har hørselsproblemer nok!!! Men det viser jo at det enda er et slags håp, at vi ikke trenger å høre på dårlig pop til evig tid. Nye ting finnes enda som venter på å finnes opp.

En sær ting: Relatert til dubstep-remixer er svært ofte… aliensdokumentarer?!

Dubstep er sånt man hører på når man ikke får lov å ta syre.

——
Hvordan lages dubstep? Du vet du lurer.