Mobil-mimring – del 1

La oss mimre litt på hva vi kunne lage med mobiler før. Det var ikke bare å knipse et bilde av noe og sette som bakgrunn, fordi A: ingen kameraer eller B: ingen farger!

Vi kunne bestille ikoner, som så sånn ut, og erstattet at det sto TELENOR over hele den knøttlille skjermen. Kostet fort 10-20kr!! JEG KØDDER IKKE.IMG_20121009_102958 Baksiden av et gammelt Billy, fra muligens 2002?

IMG_20121009_103012
Eller «bildebeskjeder» mest for å videresende. Disse dekket da hele skjermen. Ja, hele skjermen. Dette er hele bildet. Mobilene før ble brukt til, hold dere fast, sms og ringing. Vi trengte ikke mer plass.

Seinere også fargebilder, når sånne mobiler kom. Gud jeg husker svart-hvitt mobiler. Barnebarn kommer til å sette meg på museum! IMG_20121009_103139
Noen tegneserieblader hadde både farge og piksler? Det var jo tydeligvis et marked for piksler ei stund – selv hadde jeg fargemobil fra februar 2006, og da hadde venner lenge hatt farge, jeg bare trengte ikke ny mobil siden.. SJOKK, den faktisk fungert enda.

Man kunne få hva som helst. Spesielt husker jeg det var mange annonnser med kinesiske tegn. Tørte aldri ha sånt jeg. Hva faen betyr de tegnene da?! Kan jo betydd alt fra paraply til kuk.
segesgegsegsegsges
Ser dette kjent ut??? Nettopp.

Vi kunne også bestille ringetoner, eller LAGE DEM SELV VIA NOTER VI FANT PÅ NETT. VIA PROGRAM PÅ MOBILEN. HARDCORE SHIT MOFOS. Seriøst. Jeg hadde Monty Python-introen.. Og muligens noe annet jeg lagde selv, litt usikker på hva??! Er sånt lagret, mulig jeg må grave opp mobilen og se!!

IMG_20121009_103222
Dagen blir ikke den samme!! Hahaha.