Digitalkamera

Jeg har alltid vært litt skeptisk til MOBILkameraer, og de fantes uansett ikke i ’02/’03 (??) når jeg fikk mitt første digitalkamera. FØR disse fantastiske tingene kom, var kameraer ANALOGE, og man fikk bildene på papir. Særinger ville ha dem på CD også. Ser man gamle bilder fra oss født i steinalderen er de sansynligvis analoge og SCANNET INN. Har dessverre ikke noe analogt kamera å nerde med, her er de digitale jeg har eid!

Man kan uansett ikke stave analog uten anal!!

’02 eller ’03 til 2008
FujiFilm Finepix A4051458582_545588628860081_4909633_n Mitt første digitale!! Men jeg skaffet aldri større minnebrikke og tok bilder i dårlig kvalitet pga det. Var no knot med at minnebrikketypen skiftet navn og jeg ikke ante hva jeg hadde??? Gøy å kunne ta bilder å ha på PC-en! Undulaten min som skrivebordsbakgrunn? Pøh. Jeg satte den som oppstart, man kunne endre Win 98-skjermen med flagrende skyer på nemlig. Kun 256 farger, men likefullt undulaten min!! Til det møtte sin død druknet i tamarindbrus.

’08 til ’09
canon powershot a201001244_545588645526746_627798794_n
Hadde besøk av en kompis, og vi var på tyrkersjappa for å skremme ham med rar drikke….  se tamarindbrus over….. og vi skulle også på dagsturer til Oslo med mer. Eks-samboer gravde opp dette her til meg, som var fra 2001 eller noe?!?! Vi fant heldigvis minnekort-LESEREN også. Et digert kort som skulle i en enda større leser som så skulle kobles med USB til PC. Hurra. Men gratis!! Mye brukt til blant annet matblogging, ironi siden det var det som drepte det forrige?, og ferieturer.
Men det hørtes ut som en sinna ku når linsen gikk ut og inn, det brukte 4 faens batterier i slengen og de varte ca en dyrepark. Jeg hadde kameraet påskrudd over lengre tid for å slippe å skremme dyr og andre besøkende med RRRRRRRAAAAAAAAAARRRRRRRÆÆÆÆÆÆÆÆ hver gang jeg slo det på, men uansett!! Godt alternativ når man ikke hadde penger til nytt!

I 2009 fikk jeg et helt nytt et av hans foreldre, som hadde lurt på hva vi ønsket oss. Han hadde vel sagt at «hun er sikkert lei av å tømme huset for batterier bare for å gi strøm til en ulende ku», og dette er i aktivt brukt enda!NERD - nytt vs gammelt kamera
Øverste kameraet vs det nyeste.

