Død mobil – del 1

Så har det skjedd igjen. Jeg takler det ikke. Disse innleggene ble skrevet i fjor sommer når smartmobilen min døde. Den var jo hele 2 år gammel og sleit med mange ting, og ladingen hadde hanglet ei stund, men gaffateip (!!) løste det. Men til slutt tok den ikke i mot lading i det hele tatt, og da må man bare gå og kjøpe en ny!! 8 måneder seinere så vil den ikke lade heller. Jeg har gitt den til Telenor for reparasjon men… i mellomtida….

SÅ ER DET STEINALDERMOBIL.

Uten huskelapper midt på skjermen, kan ikke laste nettside OG svare på sms samtidig, …. kan vel i grunn ikke surfe så mye uansett…. bussruter, mail i farten, poste bilder av alt mulig…… JEG TAKLER DET IKKE. ALT som gjorde livet mitt så mye enklere akkurat nå, er i en pose på vei til et ukjent verksted. Og alle jeg har spurt har jo KASTET sine gamle android-mobiler,  ingen som har en til meg heller!!!!! JEG KLARER IKKE DETTE. TO UKER kunne det ta. TO. UKER.

Kameraet kan jeg ikke bruke for jeg satte minnekortet i mobilen som er sendt vekk – og jeg må ha minnekort og kortleser for å få ut bilder! KORTLESER. Og meldinger sendt og mottatt går i hver sin mappe – oppsettet vi har nå er jo mye mer genialt, man ser hele samtalen i rett rekkefølge!!! Dette er så bakvendt!!!

Det blir derfor bare sms på farten fra nå av, og knapt det. Da jeg blir utrolig lei av å trykke på drittknappene….. trykk for A, trykk trykk for B, trykk trykk trykk for C……. For nei, «logisk skriving» har jeg aldri hatt på, men prøvde faktisk for å se om det hjalp. Nei. Much fail. Den mangler ord jeg bruker og jeg aner ikke hvordan jeg velger et annet ord heller!? Selv med normale norske verb?

Dette var i mars en gang, og jeg har vært syk/lat/gjort om bloggen i mellomtida. Jeg overlevde de to ukene, så vidt!!!, og det blir et par innlegg med rare bilder o.l. fra den gamle mobilen.

