Spotify

Venninne som mente Spotify var genialt, fikk følgende svar:
«- Skulle det ikke bli noe sånt som 10 min musikk pr måned gratis da? Jeg kan sette på 17 musikkprogrammer og spille 5 millioner minutter hver dag!»
Banalt, men sant.

Men helt seriøst.

Når jeg VIRKELIG setter pris på musikk, og det kommer fra noen som har enten sære serier og dokumentarer ELLER musikk gående i bakgrunnen hele tida mens jeg bruker PC-en, det er tider Spotify ikke duger.

Sist var strømbrudd pga stormene* som var. Jeg brukte Mp3-spiller og telys. (*Rettere sagt: man klarte å mørkelegge hele Hønefoss sentrum dagen etter, med forklaringen: «vi skulle fikse de husene i utkanten som var strømløse». Gratulerer.)

A: Uten strøm fungerer ikke PC-en, en laptop holder litt men ikke uendelig.
B: Uten strøm har man uansett ikke nett, med mindre naboen har både strøm, trådløst nett OG dårlig sikkerhet.
C: Har man batterier, fungerer en (AA/AAA-drevet) mp3-spiller RIMELIG lenge.
D: Hører noe om at Spotify fungerer på mobil? Datatrafikk fungerer til en viss grad, så lenge man har dekning. Men store strømbrudd kan ta den og, og vet du hva? Jeg sparer mobilbatteriet om det er mørkt og farlig ute.

Hvordan få musikk på mp3-spilleren? Det er min lille hemmelighet.

Man har jo også reklamen i Spotify da.
At den kommer til upassende tider er ingen myte: Sexeh time og god musik – «Hey this is Jonathan from Spotify….»

Enten kan dere le av det, ellers går date-en fordi du er en gnien faen som ikke gidder å betale for musikk, eller avslørers du som ikke-nerd. Jeg har visse standarder. En av dem er å aldri bli med ikke-nerder hjem.

Konklusjon: Å faktisk gi hardcore nerder et alternativ som kan brukes under alle forhold,  det er mer for seint enn å redde titanic. Man skulle hørt på de som sansynligvis foreslo noe lignende for lenge siden, men ble kalt idioter. Altså konseptet «la oss gi folk MTV via PC-en bare uten prateprogrammer og gravide unger, dette kan folk være villig til å betale en månedspris for». Eller bare gi oss det aller, aller beste alternativet: minst 75% av hele prisen på dagens overprisa CD-er, og måneds-avgiften på ting som Spotify, går rett til artistene. Så mye får de garantert IKKE i dag!