Bærbar musikk

Kassettspiller: Barneskole. Jeg kunne… høre på kassett. Jippi. Den var grusomt stygg, og eldgammel. Hadde vel også en walkman, noe som var helt sykt revolusjonerende, KASSETT PÅ FARTEN. OMG. Den var vel også noe jeg arvet?

CD-spiller: Vero kommer seg oppover i verden og mot slutten av barneskolen fikk jeg en CD-SPILLER. Den kunne ta kassett og radio også, og hadde HØRETELEFONER. HVORFOR het det telefoner?! Googlet og man legger for faen ut test av «høretelefoner» enda. Dvs, bøyle med høytalere på, ikke ørepropper. Uansett. Aleine i baksetet på biltur med musikk. PÅ CD. Kjøpte også mest CD-er PÅ TUR, sær synthpop var billigere på Svinesund enn i Norge.

CD-spiller, BÆRBAR: Fikk en DISCMAN på ungdomsskolen!Revolusjonerende, for nå fikk man med seg CD på tur, men husk at en CD med cover er større enn en kassett, dette tok jo mer plass i lomma, sånn helt ærlig!!! Fordeler var at man kunne brenne egne CDer, og ha 700MB med musikk. Noen CD-spillere, f eks min fars, må ha et annet format, noe som gir 60 minutter med lyd. 700MB med mp3 er MYE MYE MYE mer enn 60 min lyd. Noe som betyr at pirat av «best of ræva 60s music» fra tvshop, tok 12 plater å brenne ut til ham…..

MP3-SPILLER: NÅ BLIR DET HEFTIG HER. Kunne kjøpt meg før, men fant en på tilbud når jeg var 19 eller noe. Den tok minimalt med plass, MEN hadde vel 700-800 MB lagringsplass?? Altså 1 CD musikk i mengde, i stedet for 2-3 CDer med 150 ulike sanger på hver. Litt ræva på lange togturer, men men.

MP3-spiller nr 2: Den fikk jeg i gave, og det var egentlig ganske digg, den har plass til mye mer musikk enn den forrige. Man får også små oppvaskmaskiner med samme merke?! Mp3-spillere og oppvask, dette selskapet dekker det viktigste as.20131129_182707
Jeg TROR merket er Logik, ikke helt sikker?!?!?!

20131129_182600
HVA er det bilde av her?! Når jeg overfører filer ser det slik ut. En stasjonær PC med kassa under skjermen, anno 1997, og …. LP-spiller?!

20131129_182732
Den er veldig høflig i hvert fall. Sier hadet!

Aktivt i bruk enda. Mp3-filer for teh føkkings win. Spotify kan suge seg selv. Jeg vil ha med musikk UT PÅ TUR, og jeg vil ikke bruke masse penger og batteri på å streame via en allerede batterikrevende mobil.