Fordeler med laptop vs stasjonær

Nei, jeg kryper ikke i det og sier at jeg liker laptoper, aldri. MEN. Men. La oss prøve en liste.

– Når bordet flyter over av drit så kan man bare sette laptopen på toppen og kjøre på. Rotet er ikke foran skjermen, skjermen står over rotet. Eventuelt så kan man slutte å rote.

– MUSEN. NEI NEI HVORFOR INNRØMMER JEG DET EN GANG. Jeg hater tafsemus. Men sist jeg brukte laptop daglig en del ukers tid, hadde jeg «vanlig» mobil. Nå har jeg touch-mobil. Tror det er derfor det føles litt lettere.

– Jeg klarer ikke å bruke skikkelig ergonomisk mus med venstrehånda, tro meg, jeg har prøvd. Dette med rot og multitasking og faen skal jeg sette varm tallerken og og og og…. Her ble det automatisk venstrehånda på laptopmusa, og høyrehånda til mat eller papirer og kulepenn (har enda ikke lært meg skrive med begge hender!!), digg å ha begge hender klare til å brukes til hva man vil. Prøvde å formulere meg slik at det ikke hørtes grovt ut men jeg gir opp.

– Maaan kan lukke skjermen om man surfer på ting man absolutt ikke burde få latterkrampe av. Ikke spør. Eller. Jobbkurs. Ledig stilling hos et firma kalt JS Cock?! WTH. Jeg sprakk. Naboen sprakk.

– Okey, om man bruker laptop med ledningsmus (som er alternativet her) så er det LEDNINGER I VEIEN OVERALT OMG JEG KVELER MEG SELV EN DAG. (stikkord: rot) Da er tross alt musa innebygget i maskinen!!!

– MEN JEG VIL FORTSATT ANBEFALE NYBEGYNNERE Å SKAFFE SEG EN SKIKKELIG MUS. For jeg er multitasker, begge-vendt og smartmobilbruker. Dermed taper laptop enda på punktet «dårligere opplevelse da man uansett må ha mus og høytalere»

– Okey, skjermen er større og mer behagelig enn smartmobil. Når jeg flyttet fra eks-samboer, var uten nett, og gikk på jobbkurs, kom jeg tidlig og fikk ordnet «nav-ting», «netcom tlf abo innstillinger», «favorittblogger» osv på GOD skjerm.

