Windows 98-simulering

Min første PC fikk jeg i 1999, da jeg var 11 år og 10 måneder. Nå er jeg 26 år, det betyr at jeg har eid og brukt PC aktivt over halve mitt liv. Tenk på det.

Testet Windows 98 da jeg bodde hos eksen, og planen var å legge inn spill osv som ikke fungerte i Windows 7. Men da måtte jeg brenne ut cder med spill…. og vi hadde ikke cder. Så skjedde masse, jeg flytta, og kanskje jeg skal prøve en gang til?

Du gjør
– Last ned Virtual PC. Last ned eller grav fram ei plate med Windows 98. Eller eldre.
Gjør som programmet/nerden i samme hus sier.
– Krangle med nerden i samme hus for han mener at det er ingen poeng å legge inn sånt gammelt drit. Les: EKSEN.
– Blir overrasket over at det er enormt med hastighet og delere på pirat-nedlasting av win 98. Ikke bare meg nei!!!
– Trykk feil ørten gang pga DOS og du ikke forstår hverandre. Få kjeft og tilsyn.
– Få klar beskjed om at Windows 98 IKKE skal løs på nettverket pga faren for virus. Det der har vi vært borti før nemlig, med en diffus pirat-XP uten brannmur. Greit. Ingen  sosiale medier fra gamle dager.
– Sett deg fast i vinduet med virtuel PC slik at du må logge på mobil-MSN og si at du sitter fast i vinduet.

Mer mimring og bilder!!

Windows 98 (6)
– Hyler og ler når du ser denne her endelig komme fram!!!! WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
– Tar deg selv i å tenke, «herregud tenk at win 98 kunne gi glede» – XP var tross alt hundre ganger bedre, Win 7 også. (Vista og ME prater vi ikke om.)

 

Windows 98 (4)
– Få latterkrampe når det spilles tromme mens du venter på innstillingene. Seriøs latterkrampe. Ingen lyd altså, men stikkene slår.

Windows 98 (3)
OMG JEG HAR SKRIVEBORD!!!!! Helvete for en stygg farge. Skole-grå. Usj. Rart jeg hadde oransj windows? Outlook!!! Og ja, det var også lyd. Masse drittlyder.


Windows - theme
vi skifter tema!!!!

windows 98 - kontrolpanel
Det føltes naturlig å gå inn i kontrollpanelet først. Skal vi leke med noen innstillinger? Hahahahha må tenke litt over disse ikonene først. Handicapmannen… vel… jeg ser ikke noe ikon av den sorten i Win7. Og sjekk MODEM!!! Telefon med drit under. Forstår noen under 14 år hvorfor det er en telefon relatert til internett?! Hahaha. Og uhm.. forstår noen under 14 år hva faen den gule greia er for noe uansett? /gammel . Passord er nøkler pga man like lett roter dem bort. Aha. Brukere er i likestillingens navn kvinne og mann, jeg kjente aldri andre aktive kvinnelige brukere når jeg begynte… hmmm…

windows 98 jungle
Skal vi sette på jungel-temaet? Jeg gråter bokstavelig talt av latter akkurat nå. Herregud. Jeg var flittig bruker av themes og lastet ned bøttevis med ikoner og musepekere, og lagde dem gjerne selv. Ikke alt fungerte like godt dog. Ikke sett mp3-filer med sanger som oppstartlyd heller, pga da varer oppstarten i 3:20.

windows 98 insidewindows 98 farlige dyr
Satte på farlige-dyr tema jeg. Så nå er papirkurven en blåsefisk. Og ja, den krymper når du tømmer den.

windows 98 kalkulator
Vet ikke hvorfor, men jeg får latterkrampe av kalkulatoren.

windows 98 wordpad
Awwwww. Nei, det er ikke stavekontroll i Wordpad. Derfor skriver man også så godt som perfekt stavet norsk pga man måtte lære seg det uten. Husk barn, den drittstavegreia staver faktisk ikke rett heller. Stol på huet ditt og bøkene dine. Ikke spør meg hvorfor det er baltisk Verdana. Verdana er min favorittskrift, muligens den hadde rotet med æøå-mine om jeg hadde brukt det.

windows 98 paint
Og her er paint. Ekstremt mye legendarisk lages fortsatt her.