Hvordan jeg får tak i nett

Jeg sitter altså på denne reine ondskapen kalt «mobilt bredbånd». Det er en satanpinne som går i USB-hull, og ikke i nettverkshullet, for det første, det er andre ting jeg kunne hatt der! Men okey, om man har 400 USB-porter bruker man uansett 399 av dem. Det er treigt, det er KVOTEBASERT, og når den er tom, ja da blir det treigere. Jeg som har overlevd telefonmodem VET hva treigt er, jeg tvilte på det kunne bli verre, men jo. Eller er det sidene som er blitt så brutalt mye større?!

Uansett.

SÅ sitter jeg jo også på en laptop funnet på et søplerom (fakta), som ikke har lyd. Vil jeg se på Youtube, kan jeg likegjerne bare skyte meg og gjenfødes, før den videoen faen meg er lastet. Uten lyd. Youtube uten lyd er som en jævla fisk uten sykkel, det gjør alt førti ganger mer sært.

Altså.

Jeg har da nett til nettbank (i blant), facebook, nettaviser, og litt mer, men ikke til piratnedlasting og youtube-orgier. Ei heller til matblogger med HELVETES SVÆRE BILDER FOR Å KOMPANSERE FOR NOE SOM MANGLER PÅ SOVEROMMET, eller noe sånt.

Jeg har en løsning da.
Jeg bøffer nett (både til PC og wi-fi til app-nedlasting!), hos han jeg bodde sammen med fra januar ’07 til desember ’12. Jeg bare slår meg løs på en ekstra-PC og en ekstra-skjerm. Der står ting og koser seg på hans LEDNINGSBASERTE NETT, til neste gang hans travle timeplan passer med besøk av meg. Dette fører til mye problemer, også. Selv om jeg er fantastisk takknemlig for å få låne LEDNINGSBASERT NETT.

Et «nød-alternativ» er det fantastiske programmet kalt YTD Video Downloader. Det pauser nedlastinger, litt som torrents, og man kan la ting stå og snegle for seg selv. Men er det lyd må det også over på stasjonæren, ikke bare lastes ned. OG da er det «problemet mellom pc og stol», for å få det gjort.

– Jeg bokmerker ting, og får sett på det 4-6 uker seinere.
– Folk sender meg ting, og jeg får sett på det 4-6 uker seinere.
– 6 uker seinere, og husker faen ikke hvor det kommer fra?! («Har du sendt meg en full hane som brøler KOT KOT KOT? Du aner ikke hva jeg prater om, DU HELLER? Uh.»)
«Hva laster du ned?» «Forrige uke leste jeg om sjøormer steder jeg ikke har hørt om, uka før om meditasjon, uka før der ble jeg sendt masse musikk….»
– All faenskapet havner så i samme mappe. Noe er også i kinesiske tegn, stort sett pusekattvideoer, og da må jeg SE på det før jeg kan SORTERE. EI MAPPE er greiest, egentlig.
– Ulven sender meg videoer og spesifiserer at de kan «sees på i brødristerkvalitet, så du kan se med en gang du også!» Grrr.

