Installere win på ny

Min første PC var en IBM med Win 98. Den var til tider ganske vrang, men da lærte man jo bare å fikse vranghetene. Men jeg lærte aldri å fikse hardware, pga «å åpne PC-en og skru selv brenner ned huset». Idiot-foreldre.

Endte med å re-installere hele skiten ca annenhver måned for å overleve å bruke PC-en. Ble en slags hobby. «- Maskina er seig, det regner…. re-install!»

En sommerdag i 2000 satt jeg og dilla med PC-en. Bordet begynte å riste, «jaja, sikkert CD-romen… lenge det varte da… jeg stopper den plata jeg… eeh alt rister enda?!»  Det var jo faktisk jordskjelv.  Jeg er altså rimelig sikkert på at det var re-install av Windows jeg dreiv med.

Verst var det når jeg fikk ny PC, med XP. Woho!! La alt det viktiste over på 30 disketter, skaffet en dum venn som kunne kopiere ut alt og brenne på CD til meg. For å sette inn en CD-brenner var jo det samme som å brenne ned huset det og.

Besøkte en nerd med en jææævlig bråkte PC, og han forklarte det med at «disken er i ferd med å ryke». Uh. Sånn lyd lagde jo min konstant, spesielt når mye skjedde samtidig. Et svar på alle problemene??

