Fingeravtrykk-låser

Nyeste iPhonen kan nemlig låses opp med fingeravtrykk. OOOOOOH HI-TECH. Men noen gale, gale sjeler prøvd alt mulig annet også. Noe av det fungerer!

Jeg leste http://www.aftenposten.no/digital/Iphone-5S-lar-seg-apne-med-brystvorten–7318840.html og ble overrasket over en kroppsdel som manglet. Internett er ikke Internett uten malplasserte peniser!!!!

Jeg googlet.

Og joda, jeg fant en reddittråd med samme problemstilling. Mange skrøt på seg at det gikk, men ingen «seriøse» magasiner har testet, så vidt jeg har funnet. Brystvorter ER altså bekreftet.

Men man kan tross alt bruke alt av kroppsdeler til å bruke en touch-mobil med uansett. Jeg sovner støtt blant mobilen, puter og tøydyr, og tror jeg slår av alarmen med ryggen noen ganger?!?! En penis vil nok åpne en «vanlig» smartmobil. Om du tørr gjøre det på bussen o.l. er en annen sak, tror ikke politiet går med på at du «bare sjekket klokka», okey??

Andre tanker og påstander
– Kattepoter, brystvorter og tær, alt går an, men da vil kun DIN utgave brukes. Altså kan ikke nabo-katta komme og låse opp iPhonen din med et uhell. Jeg tolker det sånn at om det blir godkjent i det hele tatt, vil kun en versjon gjenkjennes, hva det nå enn er.
Hva om man skader hånda?! HVORDAN RINGE HJELP! Å plukke opp stumpene av den avskjærte hånda bare for å ringe virker litt…. avansert.
– Reddit: «Jeg skal bruke rassen, og sørge for at alle ser det, så kommer ingen til å stjele den mobilen!!»
– Vi snakker stadig om «teknologisk arv» – hvem faen arver mobilen du må graves opp for å få låst opp??
– ….. «han er savnet, men vi har funnet iPhonen. La oss sjekke hvor han har vært.. ånei!» Men politiet har nok andre måter å se dette på.
– JA, det finnes teknologi for å kopiere fingeravtrykk. Nevnes det i filmer er det en god sjanse for at militæret har det.
– Reddit: «Tenk på oppfinnerne som er så stolte av seg selv nå og alt de leser om er brystvorter og peniser?!»