Hvordan man LAN-et i gamle dager

Eventuelt hvordan man LAN-et i gamle dager uten bil.

Det var litt komplisert med en kompis. Han bodde et godt stykke unna, langt faen på landet. Så der hadde man ikke internett selv i 2004 eller noe rundt der.

Men jeg hadde. /urban. Hva med å dra PC-en til meg?

Man tar:
– En PC med digert gammelt metall-kabinett.
– En elefantskjerm.
– En trillebår.
– To stykk forvirra bussjåfører.

Man gjør:
– Sleper dritet til busstoppet men finner fort ut at fire hender ikke klarer alt dette når to av dem ikke klarer å løfte verken kassa eller skjermen. Klandrer noen meg?!
Man  stjeler henter trillebår.
– Man kjører CRT-en i trillebåra.
– Man hiver trillebåra ned bakken igjen og later som ikke noe.
– Man går på buss nr 1, og tenker seg om, og finner ut at det er best å bytte buss ca halvveis.
– Man tar totalt 6 seter fordi tenåringer ikke kan dele seter. Pluss vi hadde en sekk ting også. Da ble det kortere å gå til meg, og å skifte buss er tross alt bare å gå ut og inn.
– Man sleper alt av bussen og venter på neste buss som en jævla flyttelass.
– Man sleper alt fra buss nr 2 og opp til meg.

Gjenta etter behov fordi de som har bil ikke gidder å hjelpe lillebrødre.

Kan ikke si jeg savner det, men det må jo ha vært et syn.